Wstecz Maratony Strona główna Aktualności Archiwum Kontakt
Komunikat startowy 2016
1. CELE RAJDU: - sprawdzenie własnej wytrzymałości i odporności psychicznej, - praktyczne potwierdzenie własnych umiejętności w posługiwaniu się mapą i kompasem, - popularyzacja turystycznych imprez na orientację, jako doskonałej formy aktywnego wypoczynku, - wymiana doświadczeń przez sympatyków imprez na orientację, - ukazanie uczestnikom piękna Puszczy Koszalińskiej.
2. ORGANIZATOR: - Stargardzki Klub Orientacji „15 Południk”
3. ZESPÓŁ ORGANIZACYJNY: Sędzia Główny, Budowniczy Tras – Daniel Śmieja
4. TERMIN I MIEJSCE RAJDU: Rajd odbędzie się w dniach 17-18 grudnia 2016r. w Puszczy Koszalińskiej, w woj. zachodniopomorskim.
5. BAZA RAJDU: Zespół Placówek Specjalnych, Sławoborze ul. Lepińska 3, Mapa.
6. FORMA RAJDU: - klasyfikacja indywidualna, - start na lub we własnym sprzęcie.
Trasa Rowerowa 200 (TR200): ok. 200km w limicie 15 godzin, charakterystyka trasy: scorelauf (1 pętla), ok. 20 Punktów Kontrolnych, kolejność potwierdzania PK dowolna, obowiązuje punktacja dodatnio-ujemna.
Trasa Rowerowa 100 (TR100): ok. 100km w limicie 10 godzin, charakterystyka trasy: scorelauf (1 pętla), ok. 10 Punktów Kontrolnych, kolejność potwierdzania PK dowolna, obowiązuje punktacja dodatnio-ujemna.
Trasa Piesza 100 (TP100): ok. 100km w limicie 24 godzin, Charakterystyka trasy: scorelauf (1 pętla), ok. 24 Punktów Kontrolnych, kolejność potwierdzania PK dowolna, obowiązuje punktacja dodatnio-ujemna.
Trasa Piesza 50 (TP50): ok. 50km w limicie 15 godzin, charakterystyka trasy: scorelauf (1 pętla), ok. 15 Punktów Kontrolnych, kolejność potwierdzania PK dowolna, obowiązuje punktacja dodatnio-ujemna.
Trasa Piesza 25 (TP25): ok. 25km w limicie 10 godzin, charakterystyka trasy: scorelauf (1 pętla), ok. 10 Punktów Kontrolnych, kolejność potwierdzania PK dowolna, obowiązuje punktacja dodatnio-ujemna.
Trasa Ekstremalna 150 (TE150): ok. 150km (50km pieszo + 100km rowerem) w limicie 18 godzin, charakterystyka trasy: scorelauf (2 pętle), ok. 25 Punktów Kontrolnych, kolejność potwierdzania PK dowolna, obowiązuje punktacja dodatnio-ujemna.
Osoby niepełnoletnie 16-17 lat start tylko pod opieką osób w wieku powyżej 21 lat, za pisemną zgodą (wg druku) rodziców lub prawnych opiekunów (wymagana kserokopia dowodu ze wzorem podpisu). Na Trasie Ekstremalnej start tylko osób w wieku powyżej 18 lat.
7. TEREN I MAPY: Teren o zmiennej przebieżności, z domieszką krzewów, drzew i innych wytworów natury z wyraźnym wpływem człowieka, miejscami podmokły lub piaszczysty. Mapy kolorowe (stan aktualności lata 80 XX w.): Trasa Rowerowa 200km i 100km - 1:100000, Trasa Piesza 100km i 50km - 1:50000, Trasa Piesza 25km - 1:50000/1:25000, Trasa Ekstremalna 150km: Etap Pieszy - 1:50000, Etap Rowerowy - 1:100000.
16 grudnia 2016 (piątek) - od 18:00 Przyjmowanie uczestników w bazie Rajdu, - 20:00 - 23:00 Praca sekretariatu Rajdu. 17 grudnia 2016 (sobota) - 10:00 - 17.30 Praca sekretariatu Rajdu, - 15:40 - 15:50 Odprawa techniczna Trasy Pieszej 100, Trasy Pieszej 50 i Trasy Ekstremalnej 150, - 16:00 START Trasy Pieszej 100, Trasy Pieszej 50 i Trasy Ekstremalnej 150, - 16:10 - 16:20 Odprawa techniczna Trasy Rowerowej 200 i 100, - 16:30 START Trasy Rowerowej 200 i Trasy Rowerowej 100, - 17:40 - 17:50 Odprawa techniczna Trasy Pieszej 25, - 18:00 START Trasy Pieszej 25. 28 grudnia 2016 (niedziela): - 2:30 META (limit czasu) TR100, - 4:00 META (limit czasu) TP25, - 7:00 META (limit czasu) TP50, - 7:30 META (limit czasu) TR200, - 10:00 META (limit czasu) TE150, - 10:00 uroczyste zakończenie Rajdu, - 16:00 META (limit czasu) TP100 - 18:30 zamknięcie bazy Rajdu, - odpłatny nocleg (niedziela/poniedziałek) w Internacie.
9. ZGŁOSZENIA: Zgłoszenia będą przyjmowane poprzez formularz zgłoszeniowy do dnia 14 grudnia 2016r. Po tym terminie można się zgłaszać w dniu zawodów w Bazie Rajdu, po uprzednim kontakcie z organizatorem.
Należy przesłać przelewem na konto
Daniel Śmieja Volkswagen Bank Polska S.A. 50 2130 0004 3001 0262 2686 0001 z dopiskiem „Nocna Masakra 2016 + id" (numer id dostępny jest na liście zgłoszeń np. "Nocna Masakra 2016, id 14")
Wysokość opłaty startowej:
Uczniowie i studenci przy rejestracji w Biurze Rajdu będą musieli okazać aktualną legitymację szkolną lub studencką.
Opłatę startową z koszulką należy dokonać do 05.12.2016r. Po tym terminie nie gwarantujemy otrzymania koszulki.
11. NOCLEGI: W Bazie Rajdu będzie można skorzystać z bezpłatnego noclegu w warunkach turystycznych (należy posiadać własny śpiwór i materac). Do dyspozycji zawodników będą sale lekcyjne i zaplecze sanitarne (prysznice znajdują się w budynku Internatu).
Dodatkowo istnieje możliwość noclegu w Internacie (pokoje 3 i 4 osobowe) zlokalizowanym na terenie szkoły (limit ok. 40 miejsc). Odpłatność za nocleg w Internacie wynosi: 20zł - nocleg z pościelą.
Rezerwację noclegów należy składać poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola w formularzu zgłoszeniowym lub mailowo na adres maratony@home.pl.
12. WYPOSAŻENIE OBOWIĄZKOWE ZAWODNIKÓW: Trasa Rowerowa 200 i 100: - widoczne elementy odblaskowe na ubraniu, - folia NRC, - kompas, - sprawny technicznie rower, - oświetlenie przednie i tylne roweru, - telefon komórkowy. Trasa Piesza 100, 50 i 25: - widoczne elementy odblaskowe na ubraniu, - folia NRC, - kompas, - oświetlenie białe (może być czołówka), - telefon komórkowy. Trasa Ekstremalna 150: - odpowiednio do etapu wyposażenie takie jak na TP50 i TR100.
13. WYPOSAŻENIE ZALECANE ZAWODNIKÓW: Trasa rowerowa 200 i 100: - kask rowerowy, - apteczka pierwszej pomocy, - zapasowe baterie, - dodatkowe ubrania na wypadek nagłego pogorszenia warunków atmosferycznych. Trasa Piesza 100, 50 i 25: - apteczka pierwszej pomocy, - oświetlenie tylne czerwone, - zapasowe baterie, - dodatkowe ubrania na wypadek nagłego pogorszenia warunków atmosferycznych. Trasa Ekstremalna 150: - odpowiednio do etapu wyposażenie takie jak na TP50 i TR100.
14. NAGRODY: - puchary dla zwycięzców na wszystkich trasach (podział na kobiety i mężczyzn), - darmowe wpisowe dla zwycięzców tras TR200, TP100 i TP50 na przyszłoroczną edycję Rajdu, - dyplom dla każdego uczestnika za udział w Rajdzie, dyplomy będą drukowane po zakończeniu Rajdu tylko na żądanie uczestnika (istnieje też możliwość przesłania dyplomu pocztą, na wskazany adres, po uiszczeniu opłaty 5zł na pokrycie kosztów przesyłki), - inne nagrody w miarę napływu świadczeń.
15. ŚWIADCZENIA STARTOWE: - komplet kolorowych map i materiałów startowych, - ubezpieczenie NNW na czas trwania Rajdu, - 2 noclegi w warunkach turystycznych (należy posiadać własny śpiwór i karimatę) - szatnie, toalety i prysznice w bazie Rajdu, - wrzątek do celów spożywczych, - ciepły posiłek na mecie Rajdu, - inne materiały w miarę napływu świadczeń.
16. POSTANOWIENIA KOŃCOWE: - Rajd odbędzie się bez względu na pogodę, poza sytuacjami opisanymi w punkcie 55 Regulaminu Rajdu, - uczestnicy startują na własną odpowiedzialność, - zabrania się korzystania z innych środków lokomocji niż przewidziane w Regulaminie Rajdu, - uczestnik, który nie zgłosił się na starcie traci prawo świadczeń, - zgłoszenie po terminie nie gwarantuje pełnych świadczeń, - na terenie Bazy Rajdu obowiązkowo poruszamy się w obuwiu zmiennym, o jasnej podeszwie, - za szkody wyrządzone wobec uczestników jak i osób trzecich organizator nie odpowiada, - obowiązuje nakaz przestrzegania zasad poruszania się po drogach publicznych, przepisów ruchu drogowego i ppoż. oraz ustawy o lasach, - ostateczna interpretacja komunikatu startowego oraz regulaminu należy do organizatorów, - wymagana będzie duża porcja humoru oraz wyrozumiałości dla wszystkich w bazie Rajdu.
17. DOJAZD DO BAZY:
- Komunikacja kolejowa PKP do stacji Świdwin lub Białogard - Komunikacja autobusowa PKS - Komunikacja własna
Uwaga, poza godzinami kursowania komunikacji publicznej, ze stacji PKP Białogard i Świdwin, zostanie zorganizowany odpłatny transport do Bazy Rajdu i z powrotem na dworzec PKP w kwocie 30zł (PKP Świdwin) i 40zł (PKP Białogard) od kursu w jedną stronę.
18. INFORMACJE DODATKOWE:
Daniel Śmieja tel.: 503 79 17 74 e-mail: maratony@home.pl
|
||||||||||||||||||||||||
|