Wstecz Maratony Strona główna Aktualności Archiwum Kontakt
Komunikat startowy 2018
1. CELE RAJDU: - sprawdzenie własnej wytrzymałości i odporności psychicznej, - praktyczne potwierdzenie własnych umiejętności w posługiwaniu się mapą i kompasem, - popularyzacja turystycznych imprez na orientację, jako doskonałej formy aktywnego wypoczynku, - wymiana doświadczeń przez sympatyków imprez na orientację, - ukazanie uczestnikom piękna Puszczy Drawskiej.
2. ORGANIZATOR: - Stargardzki Klub Orientacji „15 Południk”
3. ZESPÓŁ ORGANIZACYJNY: Sędzia Główny, Budowniczy Tras – Daniel Śmieja
4. TERMIN I MIEJSCE RAJDU: Rajd odbędzie się w dniach 15-16 grudnia 2018r. w Puszczy Drawskiej, w woj. wielkopolskim i woj. zachodniopomorskim.
5. BAZA RAJDU: Szkoła Podstawowa nr 1, ul. Staszica 6, 64-980 Trzcianka, Mapa
6. FORMA RAJDU: - klasyfikacja indywidualna - start na lub we własnym sprzęcie
Trasa Rowerowa 200 (TR200): ok. 200km w limicie 15 godzin, charakterystyka trasy: scorelauf (1 pętla), ok. 20 Punktów Kontrolnych, kolejność potwierdzania PK dowolna, obowiązuje punktacja dodatnio-ujemna.
Trasa Rowerowa 100 (TR100): ok. 100km w limicie 10 godzin, charakterystyka trasy: scorelauf (1 pętla), ok. 10 Punktów Kontrolnych, kolejność potwierdzania PK dowolna, obowiązuje punktacja dodatnio-ujemna.
Trasa Piesza 100 (TP100) Rogaining 16h: ok. 100km w limicie 16 godzin, Charakterystyka trasy: scorelauf (1 pętla), ok. 40 Punktów Kontrolnych, kolejność potwierdzania PK dowolna, obowiązuje punktacja dodatnio-ujemna.
Trasa Piesza 50 (TP50): ok. 50km w limicie 15 godzin, charakterystyka trasy: scorelauf (1 pętla), ok. 20 Punktów Kontrolnych, kolejność potwierdzania PK dowolna, obowiązuje punktacja dodatnio-ujemna.
Trasa Piesza 25 (TP25): ok. 25km w limicie 10 godzin, charakterystyka trasy: scorelauf (1 pętla), ok. 10 Punktów Kontrolnych, kolejność potwierdzania PK dowolna, obowiązuje punktacja dodatnio-ujemna. Miejsce Startu TP25 będzie w odległości ok. 10km od Bazy Rajdu. Uczestnicy zostaną przewiezieni na miejsce startu autobusem.
Trasa Ekstremalna 150 (TE150): ok. 150km (50km pieszo + 100km rowerem) w limicie 18 godzin, Uwaga na tej trasie start poza klasyfikacją, dla własnej satysfakcji pokonania trasy. charakterystyka trasy: scorelauf (2 pętle), ok. 30 Punktów Kontrolnych, kolejność potwierdzania PK dowolna, obowiązuje punktacja dodatnio-ujemna.
Osoby niepełnoletnie 16-17 lat start tylko pod opieką osób w wieku powyżej 21 lat, za pisemną zgodą (wg druku) rodziców lub prawnych opiekunów (wymagana kserokopia dowodu ze wzorem podpisu). Na Trasie Ekstremalnej start tylko osób w wieku powyżej 18 lat.
7. TEREN I MAPY: Teren o zmiennej przebieżności, z domieszką krzewów, drzew i innych wytworów natury z wyraźnym wpływem człowieka, miejscami podmokły lub piaszczysty. Mapy kolorowe (stan aktualności lata 2000 i 80 XX w.): Trasa Rowerowa 200km i 100km - 1:100000 Trasa Piesza 100km i 50km - 1:50000 Trasa Piesza 25km - 1:50000/1:25000 Trasa Ekstremalna 150km: Etap Pieszy - 1:50000, Etap Rowerowy - 1:100000
14 grudnia 2018 (piątek) - od 18:00 Przyjmowanie uczestników w bazie Rajdu - 20:00 - 23:00 Praca sekretariatu Rajdu 15 grudnia 2018 (sobota) - 10:00 - 17.30 Praca sekretariatu Rajdu - 15:40 - 15:50 Odprawa techniczna TP100 i TP50 - 16:00 START TP100 i TP50 - 16:10 - 16:20 Odprawa techniczna TR200, TR100 i TE150 - 16:30 START TR200, TR100 i TE150 - 17:30 Wyjazd autokaru w miejsce startu TP25 - 17:40 - 17:50 Odprawa techniczna Trasy Pieszej 25 - 18:00 START Trasy Pieszej 25 16 grudnia 2018 (niedziela): - 2:30 META (limit czasu) TR100 - 4:00 META (limit czasu) TP25 - 7:00 META (limit czasu) TP50 - 7:30 META (limit czasu) TR200 - 8:00 META (limit czasu) TP100 - 10:30 META (limit czasu) TE150 - 10:00 uroczyste zakończenie Rajdu - 16:00 zamknięcie Bazy Rajdu
9. ZGŁOSZENIA: Zgłoszenia będą przyjmowane poprzez formularz zgłoszeniowy do dnia 12 grudnia 2018r. Po tym terminie można się zgłaszać w dniu zawodów w Bazie Rajdu, po uprzednim kontakcie z organizatorem.
Należy przesłać przelewem na konto
Daniel Śmieja Alior Bank 07 2490 1044 0000 4200 3019 4064 z dopiskiem „Nocna Masakra 2018 + id" (numer id dostępny jest po zalogowaniu się w nowym serwisie zgłoszeń) np. "Nocna Masakra 2018, id 14")
Wysokość opłaty startowej:
Uczniowie i studenci przy rejestracji w Biurze Rajdu będą musieli okazać aktualną legitymację szkolną lub studencką.
Opłatę startową z koszulką należy dokonać do 03.12.2018r. Po tym terminie nie gwarantujemy otrzymania koszulki.
11. NOCLEGI: W Bazie Rajdu będzie można skorzystać z bezpłatnego noclegu w warunkach turystycznych (należy posiadać własny śpiwór i materac). Do dyspozycji zawodników będzie aula, sale lekcyjne, korytarze oraz zaplecze sanitarne (szatnie, toalety, prysznice)
12. WYPOSAŻENIE OBOWIĄZKOWE ZAWODNIKÓW: Trasa Rowerowa 200 i 100: - widoczne elementy odblaskowe na ubraniu - folia NRC - kompas - sprawny technicznie rower, napędzany wyłącznie siłą mięśni zawodnika - oświetlenie przednie i tylne roweru - telefon komórkowy (zalecamy telefon z systemem Android i obsługą NFC) Trasa Piesza 100, 50 i 25: - widoczne elementy odblaskowe na ubraniu - folia NRC - kompas - oświetlenie białe (może być czołówka) - telefon komórkowy (zalecamy telefon z systemem Android i obsługą NFC) Trasa Ekstremalna 150: - odpowiednio do etapu wyposażenie takie jak na TP50 i TR100
13. WYPOSAŻENIE ZALECANE ZAWODNIKÓW: Trasa rowerowa 200 i 100: - kask rowerowy - apteczka pierwszej pomocy - zapasowe baterie - dodatkowe ubrania na wypadek nagłego pogorszenia warunków atmosferycznych Trasa Piesza 100, 50 i 25: - apteczka pierwszej pomocy - oświetlenie tylne czerwone - zapasowe baterie - dodatkowe ubrania na wypadek nagłego pogorszenia warunków atmosferycznych Trasa Ekstremalna 150: - odpowiednio do etapu wyposażenie takie jak na TP50 i TR100
14. NAGRODY: - puchary dla zwycięzców na wszystkich trasach (podział na kobiety i mężczyzn) - darmowe wpisowe dla zwycięzców tras TR200, TP100 i TP50 na przyszłoroczną edycję Rajdu - dyplom dla każdego uczestnika za udział w Rajdzie, dyplomy będą drukowane po zakończeniu Rajdu tylko na żądanie uczestnika (istnieje też możliwość przesłania dyplomu pocztą, na wskazany adres, po uiszczeniu opłaty 5zł na pokrycie kosztów przesyłki) - inne nagrody w miarę napływu świadczeń
15. ŚWIADCZENIA STARTOWE: - komplet kolorowych map i materiałów startowych - ubezpieczenie NNW na czas trwania Rajdu - 2 noclegi w warunkach turystycznych (należy posiadać własny śpiwór i karimatę) - szatnie, toalety i prysznice w bazie Rajdu - wrzątek do celów spożywczych - ciepły posiłek na mecie Rajdu - inne materiały w miarę napływu świadczeń
16. POSTANOWIENIA KOŃCOWE: - Rajd odbędzie się bez względu na pogodę, poza sytuacjami opisanymi w punkcie 55 Regulaminu Rajdu, - uczestnicy startują na własną odpowiedzialność, - zabrania się korzystania z innych środków lokomocji niż przewidziane w Regulaminie Rajdu, - uczestnik, który nie zgłosił się na starcie traci prawo świadczeń, - zgłoszenie po terminie nie gwarantuje pełnych świadczeń, - na terenie Bazy Rajdu obowiązkowo poruszamy się w obuwiu zmiennym, o jasnej podeszwie, obowiązuje bezwzględny zakaz chodzenia w butach rowerowych i biegowych z metalowymi elementami w podeszwie. - za szkody wyrządzone wobec uczestników jak i osób trzecich organizator nie odpowiada, - obowiązuje nakaz przestrzegania zasad poruszania się po drogach publicznych, przepisów ruchu drogowego i ppoż. oraz ustawy o lasach, - ostateczna interpretacja komunikatu startowego oraz regulaminu należy do organizatorów, - wymagana będzie duża porcja humoru oraz wyrozumiałości dla wszystkich uczestników Rajdu.
17. DOJAZD DO BAZY:
- Komunikacja kolejowa PKP do stacji Trzcianka - Komunikacja autobusowa PKS - Komunikacja własna
Uwaga, poza godzinami kursowania komunikacji publicznej, ze stacji PKP Krzyż lub Piła, zostanie zorganizowany odpłatny transport do Bazy Rajdu i z powrotem na dworzec PKP w kwocie 40zł od kursu w jedną stronę.
18. INFORMACJE DODATKOWE:
Daniel Śmieja tel.: 503 79 17 74 e-mail: maratony@home.pl
|
||||||||||||||||||||||||
|