Wstecz Maratony Strona główna Aktualności Archiwum Kontakt
Komunikat startowy 2024
1. CELE RAJDU: - sprawdzenie własnej wytrzymałości, - praktyczne potwierdzenie własnych umiejętności w posługiwaniu się mapą i kompasem, - popularyzacja turystycznych imprez na orientację, jako doskonałej formy aktywnego wypoczynku, - wymiana doświadczeń przez sympatyków imprez na orientację, - ukazanie uczestnikom piękna Poj. Wałeckiego.
2. ORGANIZATOR: - Stargardzki Klub Orientacji „15 Południk” - Fundacja Czyste Powietrze
Współorganizatorzy: -
3. ZESPÓŁ ORGANIZACYJNY: Sędzia Główny, Budowniczy Tras – Daniel Śmieja
4. TERMIN I MIEJSCE RAJDU: Rajd odbędzie się w dniach 21-22 grudnia 2024r. na Poj. Waleckim, woj. zachodniopomorskie.
5. BAZA RAJDU: Hala sportowa, Szkolna 41, 78-640 Tuczno Mapa,
6. FORMA RAJDU: - klasyfikacja indywidualna - start na lub we własnym sprzęcie
Trasa Rowerowa 200 (TR200): ok. 200km w limicie 15 godzin, charakterystyka trasy: scorelauf (1 pętla), ok. 20 Punktów Kontrolnych, kolejność potwierdzania PK dowolna, obowiązuje punktacja dodatnio-ujemna.
Trasa Rowerowa 100 (TR100): ok. 100km w limicie 10 godzin, charakterystyka trasy: scorelauf (1 pętla), ok. 10 Punktów Kontrolnych, kolejność potwierdzania PK dowolna, obowiązuje punktacja dodatnio-ujemna.
Trasa Piesza 16h (TP16h) Rogaining 16h: limit czasu 16 godzin, Charakterystyka trasy: scorelauf (1 pętla), ok. 40 Punktów Kontrolnych, kolejność potwierdzania PK dowolna, obowiązuje punktacja dodatnio-ujemna.
Trasa Piesza 8h (TP8h) Rogaining 8h: limit czasu 8 godzin, Charakterystyka trasy: scorelauf (1 pętla), ok. 30 Punktów Kontrolnych, kolejność potwierdzania PK dowolna, obowiązuje punktacja dodatnio-ujemna.
Trasa Piesza 4h (TP4h) Rogaining 4h: limit czasu 4 godziny, Charakterystyka trasy: scorelauf (1 pętla), ok. 20 Punktów Kontrolnych, kolejność potwierdzania PK dowolna, obowiązuje punktacja dodatnio-ujemna.
Trasa Ekstremalna 150 (TE150): ok. 150km (100km rowerem + 50km pieszo) w limicie 16 godzin charakterystyka trasy: scorelauf (2 pętle), ok. 30 Punktów Kontrolnych, kolejność potwierdzania PK dowolna, obowiązuje punktacja dodatnio-ujemna.
Osoby niepełnoletnie 16-17 lat start tylko pod opieką osób w wieku powyżej 21 lat, za pisemną zgodą (wg druku) rodziców lub prawnych opiekunów (wymagana kserokopia dowodu ze wzorem podpisu). Na Trasie Ekstremalnej start tylko osób w wieku powyżej 18 lat.
7. TEREN I MAPY: Teren o zmiennej przebieżności, z domieszką krzewów, drzew i innych wytworów natury z wyraźnym wpływem człowieka, miejscami podmokły lub piaszczysty. Mapy kolorowe (stan aktualności lata 2000 i 80 XX w.): Trasa Rowerowa 200km i 100km - 1:100000 Trasa Piesza 16h i 8h - 1:50000 Trasa Piesza 4h - 1:50000 Trasa Ekstremalna 150km: Etap Pieszy - 1:50000, Etap Rowerowy - 1:100000
20 grudnia 2024 (piątek) - od 17:00 Przyjmowanie uczestników w bazie Rajdu
21 grudnia 2024 (sobota) - 12:00 - 17.30 Praca sekretariatu Rajdu - 15:40 - 15:50 Odprawa techniczna TP16h - 16:00 START TP16h - 16:10 - 16:20 Odprawa techniczna TR200, TR100 i TE150 - 16:30 START TR200, TR100 i TE150 - 17:40 - 17:50 Odprawa techniczna TP8h i TP4h - 18:00 START TP8h i TP4h - 22:00 META (limit czasu) TP4h
22 grudnia 2024 (niedziela): - 2:00 META (limit czasu) TP8h - 2:30 META (limit czasu) TR100 - 7:30 META (limit czasu) TR200 - 8:00 META (limit czasu) TP16h - 8:30 META (limit czasu) TE150 - 10:00 Wręczenie pucharów dla najlepszych uczestników rajdu - 16:00 zamknięcie Bazy Rajdu
9. ZGŁOSZENIA: Zgłoszenia będą przyjmowane poprzez formularz zgłoszeniowy do dnia 18 grudnia 2024r. Po tym terminie można się zgłaszać w dniu zawodów w Bazie Rajdu, po uprzednim kontakcie z organizatorem.
Należy przesłać przelewem na konto organizatora.
Alior Bank Daniel Śmieja 07 2490 1044 0000 4200 3019 4064
Tytuł płatności: „Nocna Masakra 2024 + id" (numer id jest dostępny po zalogowaniu się w nowym serwisie pmno.pl) np. "Nocna Masakra 2024, id 14")
Wysokość opłaty startowej:
Uczniowie i studenci przy rejestracji w Biurze Rajdu będą musieli okazać aktualną legitymację szkolną lub studencką.
Opłatę za koszulkę w kwocie 50zł/szt. należy dokonać do 12.12.2024r. Po tym terminie nie gwarantujemy otrzymania koszulki.
11. NOCLEGI: W Bazie Rajdu będzie można skorzystać z bezpłatnego noclegu w warunkach turystycznych (należy posiadać własny śpiwór i materac). Do dyspozycji zawodników hala sportowa oraz zaplecze sanitarne (szatnie, toalety, prysznice).
12. WYPOSAŻENIE OBOWIĄZKOWE ZAWODNIKÓW: Trasa Rowerowa 200 i 100: - widoczne elementy odblaskowe na ubraniu - folia NRC - kompas - sprawny technicznie rower, napędzany wyłącznie siłą mięśni zawodnika - oświetlenie przednie i tylne roweru - telefon komórkowy (zalecamy telefon z systemem Android i obsługą NFC) Trasa Piesza 16h, 8h i 4h: - widoczne elementy odblaskowe na ubraniu - folia NRC - kompas - oświetlenie białe (może być czołówka) - telefon komórkowy (zalecamy telefon z systemem Android i obsługą NFC) Trasa Ekstremalna 150: - odpowiednio do etapu wyposażenie takie jak na TP8h i TR100
13. WYPOSAŻENIE ZALECANE ZAWODNIKÓW: Trasa rowerowa 200 i 100: - kask rowerowy - apteczka pierwszej pomocy - zapasowe baterie - dodatkowe ubrania na wypadek nagłego pogorszenia warunków atmosferycznych Trasa Piesza 16h, 8h i 4h: - apteczka pierwszej pomocy - oświetlenie tylne czerwone - zapasowe baterie - dodatkowe ubrania na wypadek nagłego pogorszenia warunków atmosferycznych Trasa Ekstremalna 150: - odpowiednio do etapu wyposażenie takie jak na TP8h i TR100
14. NAGRODY: - puchary dla zwycięzców na wszystkich trasach (podział na kobiety i mężczyzn) - darmowe wpisowe dla zwycięzców tras TR200, TP16h i TP8h na przyszłoroczną edycję Rajdu - inne nagrody w miarę napływu świadczeń
15. ŚWIADCZENIA STARTOWE: - komplet kolorowych map i materiałów startowych - ubezpieczenie NNW na czas trwania Rajdu - toalety i prysznice w bazie Rajdu - nocleg w warunkach turystycznych na sali sportowej - wrzątek do celów spożywczych - ciepły posiłek na mecie Rajdu - inne materiały w miarę napływu świadczeń
16. POSTANOWIENIA KOŃCOWE: - Rajd odbędzie się bez względu na pogodę, poza sytuacjami opisanymi w punkcie 55 Regulaminu Rajdu, - uczestnicy startują na własną odpowiedzialność, - zabrania się korzystania z innych środków lokomocji niż przewidziane w Regulaminie Rajdu, - uczestnik, który nie zgłosił się na starcie traci prawo świadczeń, - zgłoszenie po terminie nie gwarantuje pełnych świadczeń, - na terenie Bazy Rajdu obowiązkowo poruszamy się w obuwiu zmiennym, o jasnej podeszwie, obowiązuje bezwzględny zakaz chodzenia w butach rowerowych i biegowych z metalowymi elementami w podeszwie. - za szkody wyrządzone wobec uczestników jak i osób trzecich organizator nie odpowiada, - obowiązuje nakaz przestrzegania zasad poruszania się po drogach publicznych, przepisów ruchu drogowego i ppoż. oraz ustawy o lasach, - ostateczna interpretacja komunikatu startowego oraz regulaminu należy do organizatorów, - wymagana będzie duża porcja humoru oraz wyrozumiałości dla wszystkich uczestników Rajdu.
17. DOJAZD DO BAZY:
- Komunikacja kolejowa PKP - Komunikacja autobusowa PKS - Komunikacja własna
18. INFORMACJE DODATKOWE:
Daniel Śmieja tel.: 503 79 17 74 e-mail: maratony@home.pl
|
||||||||||||||||||
|