Wstecz Maratony Strona główna Aktualności Archiwum Kontakt
Komunikat Techniczny
1. BAZA RAJDU: Agroturystyka w Dolince
Suwalskie Bieszczady,
Wskazówki dojazdu: - w miejscowości Szurpiły skręcamy w szutrową drogę prowadząca w dół w kierunku Góry Zamkowej (drogowskaz) - w końcówce stromego zjazdu droga rozwidla się i trzymamy się prawej wąską szutrową drogą dojeżdżając do gospodarstwa
Plan bazy: - parkowanie - na planie bazy miejsca do parkowania zaznaczono literą P (uwaga prosimy nie parkować na lewo od drogi z uwagi na teren podmokły), mieszkający w domkach zajmują miejsca pomiędzy domkami (domki oznaczone cyframi 1, 2, 3), pozostali na podwórzu gospodarzy i w miarę wolnych miejsc w okolicach domków - biuro znajduje się w białym namiocie (oznaczone B) - z uwagi na brak materiałów startowych (numery, karta, talony, itp.) praca biura ograniczy się właściwie do podpisu na liście startowej, funkcji informacyjnej (co? gdzie? kiedy?) i konsultacyjnej (aplikacja, wypożyczenie telefonów, instrukcja podbijania PK). - nocujący w domkach przydziały ustalają w biurze, namiotowcy mogą się rozbijać gdzie chcą choć najlepiej nie bezpośrednio przy biurze ;) – spokojne miejsce jest w okolicach jeziora - spożywanie zamówionych posiłków w namiocie bazowym - ognisko integracyjne w okolicach namiotu bazowego – uwaga nie wynosimy krzeseł z namiotu bazowego na zewnątrz
2. TRASA: Wariant budowniczego palcem po mapie to ok 466km z czego zdecydowana większość po dobrych drogach szutrowych, które w przypadku opadów mogą się zrobić grząskie. W Puszczy Augustowskiej teren momentami piaszczysty (zwłaszcza OS) więc zalecam szerokie opony. Robactwo w normie (zróżnicowane zagęszczenie) pełen przekrój (gzy, meszki, komary). Pokrzyw pojedyncze egzemplarze. Zagęszczenie PK w okolicach bazy spore więc dla chętnych spokojnie da się zrobić dwie pętle z noclegiem w bazie. Teren momentami mocno pagórkowaty – uważajcie na zjazdach bo prędkości mogą być duże a drogi wąskie i czasami pojawiają się na nich większe dziury czy też wypłukane koleiny. No i niestety jest sporo luzem biegających psów (praktycznie w każdym gospodarstwie) więc zachowajcie szczególną ostrożność. Pamiętajcie o dokumencie tożsamości (dowód osobisty lub paszport) – z uwagi na granicę zewnętrzną wysokie prawdopodobieństwo kontroli przez patrole SG. No i do tego jeden PK stoi sobie na brzegu litewskiego bagienka ;)
3. MAPY: Wszystkie mapy są wydrukowane na papierze syntetycznym (taki sam jak na ostatniej edycji): będą to 3 arkusze A3+ mapy wydawnictwa Compass w skali 1:80 000 - rozmiar arkusza 45x32cm. Na jednym arkuszu dodatkowa mapa OS (lidar plus elementy topograficzne) o skali nieznanej.
4. PUNKTY KONTROLNE: W tym roku mamy dwa typy punktów kontrolnych:
- Standardowe PK „lampionowe” w postaci kartki A5 przyczepionej „z tyłu drzewa” – jest ich w sumie 39PK po 40pp każdy – punkty oznaczone na mapie PK + numer (uwaga numeracja jest nieciągła). Punkty te zaliczamy przy pomocy karty NFC umieszczonej w „lampionie” lub poprzez skanowanie kodu QR wydrukowanego na lampionie. Dodatkowe zabezpieczenie w postaci czteroliterowego kodu z PK sprayem naniesionego na drzewo.
- Stałe punkty terenowe w postaci źródła informacji znajdującego się w miejscu zaznaczenia punktu kontrolnego na mapie – takim źródłem informacji może być tablica, nagrobek, tabliczka, szyld, słupek, itp. Symbol takiego punktu na mapie to T + numer (numeracja prawie ciągła). Takich punktów jest w sumie 55PK po 20pp każdy i do tego specjalny punkt T444 o wartości 60pp. Punkty stałe zaliczamy wpisując ręcznie w aplikacji czteroliterowy kod, który należy samemu utworzyć.
Zasady budowy kodów literowych na punktach stałych.
W tym roku na trasie Grassor 444 większość punktów kontrolnych będzie wymagała od uczestnika samodzielnego stworzenia czteroliterowego kodu potwierdzającego obecność na PK. W opisie takiego punktu kontrolnego (oznaczonego literą T + numer) będzie znajdować się zwięzła instrukcja sposobu utworzenia czteroliterowego kodu bazująca na informacji dostępnej w miejscu oznaczenia PK na mapie. Informacja ta będzie zawarta na stałym elemencie znajdującym się w terenie typu: tablica informacyjna, pomnik, nagrobek, innego typu tabliczki, różnego rodzaju ciągi cyfr. Podstawowe zasady tworzenia kodów są następujące: * kod zawsze składa się z czterech liter (bez polskich znaków – czyli Ł to L) * jeżeli w instrukcji jest odwołanie do cyfr lub liczb to zamienia się je na litery wg zasady: kod tworzy pierwsza litera nazwy cyfry – np. jeżeli w instrukcji będzie chodziło o rok i zostanie odczytany z elementu stałego rok 2156 to kod potwierdzający będzie DJPS czyli Dwa, Jeden, Pięć, Sześć * obowiązująca kolejność czytania / układania kodów to od lewej do prawej i z góry na dół * jeżeli w instrukcji pada słowo „wyrazy” to chodzi o pierwsze litery wyrazów – np. jeżeli na miejscu znajdziecie tabliczkę „Przejście Przez Tory Surowo wzbronione” to instrukcja: ‘żółta tabliczka – wyrazy’ powinna zaowocować wygenerowaniem kodu PPTS * jeżeli nie ma w instrukcji odwołania do roku, cyfr, liczb czy wyrazów, a instrukcja wskazuje na jeden konkretny wyraz to należy wpisać pierwsze cztery litery tego wyrazu – np. instrukcja odnosi się do legendy o rybie siei z jeziora Wigry to kod do wpisania będzie miał formę SIEJ (4 pierwsze litery słowa sieja) * w instrukcji mogą występować inicjały (pierwsza litera imienia i pierwsza litera nazwiska) lub podwójne inicjały (dwie pierwsze litery imienia i dwie pierwsze litery nazwiska) * jeżeli instrukcja odwołuje się do słupka oddziałowego i znajdują się na nim dwie liczby: 95 i 93 to kod utworzony będzie DTDP (zaczynamy od mniejszej liczby: Dziewięć, Trzy, Dziewięć, Pięć)
Opisy punktów będą rozdawane w biurze i prosimy ewentualne pytania zadawać na bieżąco, a nie czekać z nimi do odprawy, w trakcie której będą przekazywane inne mniej lub bardziej istotne informacje.
- wagi PK - wagi są tak dobrane aby zdobywać podobną liczbę punktów przeliczeniowych na kilometr trasy: w okolicach bazy PK są gęściej ale jest za to więcej punktów typu T - limit spóźnień 60minut (1minuta = minus 1pp) potem klasyfikacja jak w przypadku zejścia z trasy (czyli 50% pp).
5. POTWIERDZANIE PK: Najnowsza wersja aplikacji Check Point NFC 3.1 jest już dostępna do pobrania z naszego serwera. Prosimy o szczegółowe zapoznanie się z nową instrukcją. Przypominamy, że na lampionach nie będzie map z lokalizacją kolejnych PK. Potwierdzanie PK będzie możliwe wyłącznie za pomocą aplikacji, w której będą zaszyfrowane mapy z lokalizacją następnych Punktów. UWAGA: plik pkx z zaszyfrowanymi mapami będzie dostępny do pobrania od wtorku nocy /środy rano.
W przypadku awarii lub zgubienia telefonu, PK można potwierdzić zapisując na odwrocie mapy nr i kod PK oraz czas potwierdzenia PK (karty startowe nie będą wydawane).
6. ŻYWIENIE NA TRASIE: W tym roku niestety nie ma bufetu ale w zamian za to zaznaczyłem na mapie lokalizacje (przybliżone) sklepów i barów (restauracji) – oznaczenie czerwona literą S lub B. Prośba o uważne planowanie trasy pod kątem zaprowiantowania bo okazji do uzupełniania zapasów może nie być dużo. Pamiętajcie, że o wodę zawsze możecie poprosić w każdym gospodarstwie.
7. META: - czas mety też podbijamy z lampionu przez aplikację (nie martwcie się - w przypadku jazdy w grupie możliwa korekta czasu w wynikach ostatecznych) - będzie też sprawdzenie w aplikacji w telefonie uczestnika, czy kody nie były wysyłane ręcznie, - posiłek regeneracyjny dwudaniowy: zupa i domowe kartacze (wersja wege też będzie) - dostępny w sobotę od ok 19tej; jeżeli ktoś planuje powrót do bazy na piątek wieczorem to też dostępny będzie posiłek (zupa + naleśniki).
8. KONTAKT: - Budowniczy Trasy/Baza – Paweł Brudło: 605 895 267
|
|